fredag 25 oktober 2013

3 x Minirec: Alice in Zombieland, A Beautiful Evil & The Awakening

Alice in Zombieland (White Rabbit Chronicles #1) av Gena Showalter
Goodreads... 404 sidor, utgiven 2012

Jag gissar att det här är en bok som man antagligen verkligen gillar eller verkligen ogillar, om man ska gå efter alla recensioner jag har läst. Men jag hör till gruppen som verkligen verkligen gillade berättelsen!

Redan i början så greps jag tag av smärtan som Ali upplevde när hon förlorade sin familj. Det hela var så sorgligt, och jag tycker verkligen att Showalter lyckades väldigt bra att gestalta Alis känslor. Gillade även de flesta sidkaraktärer och den spännande handlingen, ser väldigt mycket fram emot nästa bok!



A Beautiful Evil (Gods & Monsters #2) av Kelly Keaton
Goodreads... 285 sidor, utgiven 2012

A Beautiful Evil startar i stort sett direkt efter att Darkness Becomes Her. Dock så tog det ett tag innan handlingen verkligen kom igång, men när den väl gjorde det så var den minst lika bra som första boken.

Jag älskar Keatons omtolkning på Medusa-legenden, den är helt enkelt för underbar och lite läskig! ^^ Ari är dessutom en väldigt kick ass karaktär som står på egna ben, vilket jag gillar väldigt mycket. Rekommenderar den till alla som gillar omtolkningar på grekisk mytologi med lite extra!




The Awakening (Darkest Power Trilogy #2) av Kelley Armstrong
Goodreads... 360 sidor, utgiven 2009

Det bästa med den här serien är utan tvekan Chloes fantastiska berättarröst och den spännande handlingen. Armstrong lyckas verkligen göra så att boken på något sätt känns väldigt levande, som om det var läsaren och inte de fiktiva karaktärerna som levde i handlingen. =)

Jag tycker dock att handlingen är lite för lik The Summoning för att jag verkligen skulle uppskatta den, men jag ser ändå fram emot att få läsa den sista och avslutande boken i serien.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar