onsdag 30 oktober 2013

2 x Minirec: När jag lät dig gå & Gone

En minirecension med två riktigt hjärtslitande böcker!

När jag lät dig gå (If I Stay #2) av Gayle Forman
eng. Where She Went (If I Stay #2)
Goodreads... 223 sidor, utgiven 2011

Böckerna i den här serien måste vara några av de finaste jag någonsin har läst! Handlingen pendlar hela tiden mellan hopp och förtvivlan, och tillsammans med Adam och Mias förhållande är den rakt igenom hjärtskärande!

Av Om jag stannar och När jag lät dig gå så föredrar jag faktiskt den andra, för på något sätt så fick man mycket mer kontakt med karaktärerna än i den första boken. Och för mig är det ganska viktigt när jag läser en bok. Rekommenderas!!



Gone (Dream Catcher #3) av Lisa McMann
Goodreads... 214 sidor, utgiven 2010

I jämförelse med de tidigare böckerna Wake och Fade så handlade Gone väldigt mycket om Janie själv och om hur hon ska välja sin framtid. Det är mycket som står på spel, och även om det inte är den mest händelserika boken i serien så gillade jag den väldigt mycket.

McMann skriver på ett sätt som gör att man fort kommer in i handlingen, och jag gillar också att hon inte skyggar för att ha med allvarsamma ämnen. Om man letar efter något lätt och snabbt att läsa så rekommenderar jag hela Dream Catcher serien.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar