torsdag 19 september 2013

3 x Minirec: Flesh and Blood, Obsession & Domovoi

En minirecension med lite blandade böcker! ^^

Flesh and Blood (House of Comarré #2) av Kristen Painter
Goodreads... 320 sidor, utgiven 2011

Oftast när jag läser böcker jag inte fastnar för så brukar jag avsluta dem ganska snabbt, men på grund av att jag gillade både prologen och första boken i den här serien så höll jag hoppet vid liv att handlingen skulle vända. Tyvärr så gjorde den det aldrig.

Handlingen blev riktigt tråkig och det hände knappt något alls som inte handlade om Chrysabelle och Malkolms förhållande, eller om hur maktgalen Tatiana är.
Så jag tror faktiskt jag ger upp den här serien, den verkar helt enkelt inte vara något för mig.




Obsession av Jennifer L. Armentrout
Goodreads... 370 sidor, utgiven 2013

Om man har följt min blogg ett tag så vet man att jag är ett stort fan av Jennifer L. Armentrouts Lux-serie. Den är helt enkelt bara för bra, och varje bok blir bara bättre och bättre. Så när jag såg att en fristående (vuxen) bok skulle släppas skaffade jag hem den direkt!

Obsession är väldigt annorlunda i jämförelse med lux-serien. Kanske beror det på att det är en vuxenbok, så det är väldigt mycket sex med i handlingen och även om jag inte vanligtvis inte störs av sådant så blev det lite för mycket. Men utöver det så var det en väldigt bra bok! ^^




Domovoi av Peter Bergting
Goodreads... 136 sidor, utgiven 2013

Ända sedan jag läste Legenden om Morwhayle serien, så har Peter Bergting varit en av mina favoritförfattare. Och när jag senare såg att att han hade skrivit och illustrerat ett helt seriealbum var jag bara tvungen att läsa den!

Domovoi är skriven på engelska men utspelar sig i Stockholm, vilket jag tycker är lite kul faktiskt. Det kändes så annorlunda när jag kände igen delar av Gamla Stan samtidigt som texten var på engelska, men det var annorlunda på ett bra sätt!

Sammanfattningvis så gillade jag verkligen Bergtings senaste verk, det är originellt och riktigt snyggt gjort! Väntar förväntansfull på en (möjlig) uppföljare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar