torsdag 1 augusti 2013

Månadsrapport Juli -13

Månaden började med Läs-A-Lot vilket satte läslusten på topp, men sedan gick den ner något under de sista veckorna. Vilket jag tycker är väldigt tråkigt! Eftersom det faktiskt är sommar och jag har massor av tid för läsningen, och så bestämmer sig min hjärna att den inte vill längre! Tråkigt, och för att muntra upp mig tittade jag på massor av tv-serier (men mer om det längre ner). Juli blev trots allt en ganska bra läsmånad med totalt 21 böcker/seriealbum/noveller blev lästa, och det är inte så dåligt med tanke på min stora läslust. 


Lästa böcker: 21
Antal sidor: 
  1. Blunda och Hoppa av Sarah Dessen
  2. Across the Universe av Beth Revis
  3. Obsidian av Jennifer L. Armentrout
  4. Perfect Scoundrels av Ally Carter
  5. Hur du blir pirat av Cressida Cowell
  6. Grudge av Rachel Caine (novell)
  7. Amulett: Stenväktarens Förbannelse av Kazu Kibuishi (seriealbum)
  8. Amulett: Molnsökarna av Kazu Kibuishi (seriealbum)
  9. Wish av Beth Bracken & Kay Fraser
  10. Adrian's Lost Chapter av Richelle Mead (novell)
  11. Mörkrets Profetia av Maggie Shayne
  12. Hur du pratar med drakar av Cressida Cowell
  13. I'd Tell You I Love You, But Then I'd Have To Kill You av Ally Carter
  14. Hallowed av Cynthia Hand
  15. Magin av Maria V. Snyder
  16. Elden av Maria V. Snyder
  17. Power Study av Maria V. Snyder (novell)
  18. Ice Study av Maria V. Snyder (novell)
  19. The Midnight Heir - Cassandra Clare & Sarah Rees Brennan (novell)
  20. A Beautiful Evil av Kelly Keaton
  21. Aurore av Enrique Fernandez (seriealbum)
Böcker jag gav upp: Ingen. ^^

--------------------------------------------------------------------------------
Bästa 
Hallowed av Cynthia Hand
Det här är helt klart en av de mest sorgligaste böcker jag någonsin har läst. Större delen av läsningen var jag bara tårögd och vid slutet så rann ögonen som vattenfall. Helt klart en av de bästa böckerna för 2013!

Favorit
A Beautiful Evil av Kelly Keaton
Jag är så svag för mytologiomtolkelser! Det går helt enkelt att låta bli att älskade dem, och Keaton's böcker hör till mina absoluta favoriter!

Besvikelse
Mörkrets Profetia av Maggie Shayne
Som jag nämnde i min recension av MP så gillade jag den, men att vissa karaktärer och en del av handlingen förstörde min läsupplevelse av den.

Finaste Omslag


Aurore av Enrique Fernandez

Hur fint är inte detta ritade omslag?! Det var kärlek vid första ögonkastet!

--------------------------------------------------------------------------------

Status på läsutmaningar

Goodreads Challenge 150/150 - AVKLARAD!
Mythology Reading Challenge 10/10 - AVKLARAD !

*dansar runt i rummet av segeryra*
Inga fler läsutmaningar för i år! ^^

--------------------------------------------------------------------------------

Vad hände annars i April?

- Jag hade en tävling här på bloggen där man kunde vinna en serie-trilogi, vinner presenteras under första veckan i Augusti.

--------------------------------------------------------------------------------

Planer för nästa månad

- Händer ganska mycket nu i Augusti, bland annat så fyller jag år!!! ^^

- Den 18 augusti så ska jag gå på Sveriges Längsta Bokbord! Blir första gången jag är där och det ska bli kul att se hur det kommer att bli. Någon annan som också ska gå?  

- Annars så ska jag spendera så mycket tid som möjligt och skriva RECENSIONER!! Ligger så fruktansvärt efter att det inte är sant, och det ska jag nu försöka lösa genom skriva så många som möjligt under Augusti.

------------------------------------------------------------------
Sett i Juli
En ny kategori som påbörjas från juli, hoppas ni får mycket nöje av den!

TV-serier



Som sagt så blev det mycket tv-serier den här månaden, ser kanske inte så mycket ut men tro mig, det är mycket! Utöver True Blood (där jag bara såg några avsnitt) så kollade jag i stort sett klart på alla de andra serierna och då blir det några hundratals avsnitt. ^^ Bäst tyckte jag om Rizzoli & Isles, The Big Bang Theory och Naruto


Filmer


Och så en enda film som jag såg på bio med min bror. Men herregud! vad bra den var! Över 2.5 timmars ren underhållning och jag älskade Johnny Deep och Armie Hammer i huvudrollerna som Tonto och John. Otroligt sevärd, tipsar den till alla! <3


Blev ett lite annorlunda månadsrapport den här gången, vad tycks?

2 kommentarer:

  1. Wow, så många böcker du hunnit med. Kul att du även visar filmer och serier. Även jag har sett Lone Ranger. Riktigt underhållande film. Vi kikar också på The Big Bang Theory. har hunnit till säsong 5. Den serien är så himla rolig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul det är att du gillade film/serie sektionen, kommer fortsätta med den nästa månad också. C:

      Radera