torsdag 15 augusti 2013

2 x Minirec: Entice & Emblaze

Eftersom Entice och Emblaze är ganska lika varandra när det gäller handlingen, så bestämde jag mig för att göra en minirecension på dem. Så det jag skriver gäller egentligen på båda böckerna, de är helt enkelt bara uppdelade - mest på grund av att jag är för lat för att skriva 2 separata recensioner. ^^

Entice (The Violet Eden Chapters #2) av Jessica Shirvington
Goodreads... 438 sidor, utgiven 2012

Shirvington vet verkligen hur man skriver en spännande handling! Oftast kan jag tycka att böcker som handlar om änglar kan vara lite jobbiga, eftersom de ständigt ska handla om "good vs evil" - eller fallna änglar mot ljusa änglar (eller nefilim) som gäller de flesta fall.
Därför blev jag så glad när jag läste Embrace, och nu senare Entice och Emblaze. De skiljer sig så mycket från andra böcker inom samma genre! Handlingen, koncept och karaktärerna är så komplexa att det aldrig riktigt går att förutse vad som kommer att hända. Dessutom kan jag tipsa om att man bör läsa böckerna ganska tätt varandra, eftersom det inte ges så många förklaringar om olika saker i senare böcker.



Emblaze (The Violet Eden Chapters #3) av Jessica Shirvington
Goodreads... 464 sidor, utgiven 2013

Det är något speciellt med böckerna i den här serien, något som gör att man läser dem trots att de kan driva en till vansinne.

Den största anledningen (eller för mig den enda) till att jag stör mig på dem är detta eviga triangeldramat. Böckerna skulle ha blivit så bra om Shirvington bara struntat i det från början, för istället så blir det väldigt tjatigt eftersom större delen av orden läggs åt dramat. Violet kan aldrig bestämma sig om hon vill vara med Lincoln eller Phoenix, och trots att det har gått ganska långt nu så kan jag inte låta bli att undra hur det kommer att sluta. Vem kommer Violet att välja? Hoppas själv på Phoenix! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar