torsdag 4 juli 2013

2 x Minirec: Järnhertigens Arv

The Iron Duke (Iron Seas #1) av Meljean Brook
Goodreads... 378 sidor, utgiven 2010

Efter att ha läst så många ungdomsböcker kan det vara skönt med lite vuxenböcker ibland - variera läsningen och allt det där. Konstigt nog så ville jag några gånger under läsningen lägga undan The Iron Duke, bara för att påbörja en YA-bok... stort bok-beroende eller? ^^

Utöver längtan efter andra böcker så tyckte jag att The Iron Duke var väldigt bra. Skildringen mellan Rhys och Minas förhållande var riktigt underhållande, och själva handlingen var spännande i sig med alla konspirationer och mord! Det märktes väldigt tydligt att det var en steampunk-bok, för det fanns massor av maniker och uppfinningar som var väldigt steampunk-aktiga. (visst beskriver jag saker bra? ^^) Själva världen var som sagt väldigt intressant och var helt klart en av de bästa sakerna med boken. Rekommenderas!




The Goddess Inheritance (The Goddess Test #3) av Aimeé Carter
Goodreads... 283 sidor, utgiven 2013

Sista boken i The Goddess Test trilogin. Är det hemsk av mig att säga att det faktiskt är ganska skönt att den här serien är över? Inget illa menat till författaren, Carter har skildrat böckerna väldigt bra och världen hon har skapat är spännande, men i det långa loppet räckte det inte för mig. Jag blev större delen av läsning frustrerad och besviken på karaktärer och historiens riktning, det var bara av ren envishet som läste jag ut boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar