torsdag 13 juni 2013

Sommarläsning #2

Och här kommer det andra inlägget med de böcker som jag ska läsa i sommar!



Origin av Jessica Khoury
Medan alla andra läser contemporary i sommar kommer jag att läsa sci-fi och dystopiböcker, iallafall för det mesta. Och då passar Origin in perfekt! Har dessutom sett nu att detta ska vara början på en serie (eller så ska det komma någon typ av spin-off bok) och då kan det ju vara bra att ha läst första boken innan den andra kommer - så slipper dem samlas på hög.  

Hungerspelen av Suzanne Colllins
Tänkte ha någon typ av Hungerspelsdagar under de första veckorna av mitt sommarlov, för nu SKA jag läsa Hungerspelen för första gången!!! Får se vad jag tycker om den dock, med tanke på hur alla hyllar den så har jag väldigt höga förhoppningar.

Överenskommelser av Simona Ahrnstedt
Och vad är en svensk sommar utan lite riktigt svensk litteratur? En historisk roman som ska utspela sig i Stockholm. Har hört mycket om Simona Ahrnstedt och även här är mina förväntningar höga!




Endlessly av Kristen White
Endlessly är en av många sista-boken-i-serien som jag äger, och eftersom jag gärna vill avsluta många serier nu tänkte jag göra något slags lästema för mig själv i sommar. "Avsluta Serier" har jag fint döpt det temat till! Ska försöka göra en lista på alla böcker och sedan posta dem här på bloggen, bara så att jag har koll. ^^

The Vincent Boys av Abbi Glines
New Adult är en genre som jag är jättesugen på att utforska vidare, men tyvärr så äger jag bara en sådan. Tur då att biblioteket håller på att köpa in fler! 

Every Other Day av Jennifer Lynn Barnes
Precis som med "avsluta serier" temat så ska jag även försöka att läsa ut alla mina stand-alone böcker. Dock så har jag inte så många sådana böcker, ungefär 10 stycken, så det borde gå ganska fort att läsa igenom dem. 

Det var många böcker! Men man har alltid plats för flera, några bra boktips?

4 kommentarer:

  1. Kan fortfarande inte fatta att du inte har läst Hungerspelen än!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste ju faktikst första boken för bara typ två veckor sen, så helt otroligt tycker jag faktiskt inte att det är :P

      Radera
  2. Jag älskar Hungerspelen. Blir kul att se vad du tycker om dem :)

    SvaraRadera