måndag 17 juni 2013

Bibliotek i Stockholm: En Resa!

Hur har ni det nu i sommarvärmen? Spenderar ni dagarna med att ligga och steka i solen medan ni läser? Eller är ni på resa och läser medan vägarna susar förbi utanför fönstret? Vad det än är så hoppas jag att ni har det bra och spenderar sommaren som ni har hoppats! Själv så har jag inte så mycket inplanerat i sommar men jag tänkte köra på något eller några projekt så att jag inte bara spendera tiden vid en bok. (????!!!!)

Bildkälla

Eftersom jag fortfarande är relativt ny i Stockholm och inte har haft tillräckligt mycket tid (studier tar upp massor av tid) för att utforska vissa delar av stan, så tänkte jag att jag i sommar skulle köra lite "tunnelbana-trips" runt om! Och vad motiverar en att hitta så mycket som att besöka bibliotek?! ^^

Vad jag har räknat så ska det vara (ungefär) 44 olika bibliotek i hela Stockholmsområdet. Och jag tänkte göra det till min uppgift att i sommar åka till ett och var av dem, och bara kolla in dem! Kanske blir det så att jag upptäcker något helt nytt ställe att hänga på? Ett bibliotek som har massor av annorlunda böcker som bara väntar på att upptäckas?

Jag hade tänkt så att jag några gånger i veckan ska besöka 2-3 nya bibliotek och sedan skriva om det här på bloggen (bara för att göra det lite roligare!).

Skulle detta vara rolig att läsa om för er? Eller skulle det bli jobbigt i längden?

4 kommentarer:

  1. Vad mysko, jag har haft exakt samma tanke, fast besöka biblioteken i Göteborg! Vårt stadsbibliotek är stängt i några år så har inte så bra koll på stadens bibliotek längre :)

    Jag tycker du ska skriva om det, skulle absolut tycka att det var kul att läsa om Stockholms-biblioteken! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Stora tänkare tänker lika" ;) Jag kommer nog att skriva om det faktiskt, och det skulle vara jättekul att få läsa om Göteborg-biblioteken även om det inte är stadsbibliotek! :D

      Radera
  2. Vilken cool idé! Skulle jag aldrig kunna komma på. :)

    SvaraRadera
  3. Grymt smart idé! Håller med om att det kan bli lite jobbigt i längden, men du kanske kan lägga in massor av besök på bara några få inlägg???? Jag är nämligen mycket nyfiken vart du tycker det finns bra bibliotek eftersom att jag bor i Stockholmsområdet! ^_^

    SvaraRadera