torsdag 30 maj 2013

tag: Sommarläsning

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?

Arcadia Awakens - Kai Meyer
The Selection - Kiera Cass
Anna and the French Kiss - Stephenie Perkins
Nattens Cirkus - Erin Morgenstern
The Wishing Spell - Chris Colfer

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?


Jag köpte Finale i höstas och ändå sedan dess har den fått damma i bokhyllan. Men har väl lite för blandade känslor för den, med tanke på allt jag har hört.


3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
På en parkbänk eller filt mitt i solen är ju drömmen.


4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?

Men det kommer säkert sluta med att jag ligger i sängen och läser som vanligt.


5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?



6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Kretsen av Maggie Stiefvater. 
Den är härligt romantiskt och lättläst, och passas nog bäst på lata sommardagen.

7. Strand eller hängmatta?
Stranden.


8. Deckare eller roman?
Deckare kan vara väldigt underhållande (och jag vet inte direkt vad dem menar med roman dessutom)

9. Favoritgenre?
ungdomsböcker, för där kan man hitta allt!


10. Tagga 3 andra!
Ebba på iceandfire
Sara på iheartbooks
Ebba på punktebba

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar