torsdag 30 maj 2013

tag: 5 Books To Movies-Tag

För ett tag sedan blev jag taggad av Pia att göra 5 Books to Movie taggen, så här är den! 


Det går ut på att man ska välja 5 böcker som man vill se som film eller tv-serie, helst ska det vara böcker som inte redan har blivit filmatiserade. 
____________________________________________________



1. Unearthly av Cynthia Hand
Jag föreställer mig att Unearthly skulle bli väldigt romantiskt och spännande som film. 



2. Of Poseidon Anna Banks
Jag har en svaghet för filmer som utspelar sig under vatten. Tänk bara på alla fina scener man skulle få se om Of Poseidon faktiskt spelades in!



3. Heist Society av Ally Carter
Hur bra skulle inte denna film/tv-serie vara?! Tjuvar som reser världen runt skulle ge så många underbara miljöer att bara det skulle vara värt tittandet! 



4. Hex Hall av Rachel Hawkins
Om man skulle filma Hex Hall serien så undrar jag hur de skulle kunna få med Sophies och Archers underbara sarkastiska verbala matcher, för att inte tala om "bad dog" scenen! ^^



5. Soul Screamers av Rachel Vincent
Den här serien har gett mig så mycket, och även om jag är lite rädd att man kanske skulle förstöra lite av de känslorna med en film eller tv-serie så skulle jag ändå vilja se den i rutan. 


Eftersom jag inte har någon aning om vilka som faktiskt har gjort den här taggen hittills, så taggar jag alla dem som inte har gjort den! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar