onsdag 29 maj 2013

2 x Minirec: En vampyres frostiga drömmar

Frostbite: The Graphic Novel (Vampire Academy: The Graphic Novel #2) av Richelle Mead 
Goodreads... 144 sidor, utgiven 2012


Jag är fortfarande inget stort fan av illustrationerna i de här seriealbumen, men som tidigare sagt så vänjer man sig, och efter ett tag slutade jag störa mig på dem tillräckligt mycket för att kunna njuta av berättelsen. 

Jag kommer med största säkerhet läsa de resterande seriealbumen vart efter de kommer ut, för de är ju ändå baserade på en av mina absoluta favoritserier!






Om Jag Kunde Drömma Del 2 (Twilight: The Graphic Novel #2) av Stephenie Meyer
Goodreads... 240 sidor, utgiven 2010


Om det är något med dessa seriealbum jag verkligen älskar så är det illustrationerna! Young Kim har verkligen lyckas fånga det där vampyrutseendet som Meyer har beskrivit i originalböckerna, samtidigt som man kan se skillnad mellan dem och vanliga människor. Det är väldigt skickligt gjort, tycker jag. 

Del 2 av Om jag kunde drömma innehåller den spännande och händelserika delen av boken, och därför njöt jag lite mer av den här än av den första. Men den har ändå inte det som krävs att den ska få en fullpoängare från mig. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar