söndag 27 januari 2013

Stacking the Shelves [18]


Börjat hos Tynga's Reviews så handlar Stacking the Shelves allt om att dela med sig av de böcker man har fått, lånat från biblioteket eller någon vän, köpt i en butik eller online, recensionsexemplar eller kanske visa upp någon e-bok som man råkat ut för under veckan som gått!


Jagad av P.C. Cast och Kristin Cast. Jag har satt som ett mål att jag ska läsa ut House of Night serien, om jag inte ger upp den om några böcker. Och eftersom jag hittade Jagad väldigt billigt så köpte jag den! 
Double Crossed av Ally Carter. Jag har hittills bara läst Heist Society av Carter, men jag gillade den väldigt mycket så jag skaffa Double Crossed under veckan. Kommer dock dröja ganska länge innan jag kan läsa den, eftersom den är utspelar sig efter Uncommon Criminals repsektive Out of Sight, Out of Time i Carter olika YA serier. 
Dustlands - Blodröd Väg av Moira Young. Har sett den här boken nästan överallt på engelska och svenska bloggar, och har varit jättenyfiken på den. Så när jag hittade ett fint ex på second hand köpte jag den! 



Två recensionsexemplar från Harlequin. Tack för dem!
Järnkonungen av Julie Kagawa. Jag har läst den på engelska, fast det var ett tag sedan, så jag ville läsa den igen fast på svenska. 
Giftet av Maria V. Snyder. Har velat läsa den här jättelänge nu! Har en annan bok av Snyder, men den har jag inte hunnit läsa ännu. 


Och sedan lite bibliotekslån!
Demonglass av Rachel Hawkins. Fortsättningen på Hex Hall som jag bara älskade! 
Before I Wake av Rachel Vincent. Nästsista boken i Soul Screamers, jag ser fram emot att avsluta den här serien i år. 
The Iron Duke av Meljean Brook. Äntligen hade bibblan den här boken inne! Har väntat i flera månader nu. 



Sveket av P.C. Cast och Kristin Cast.
Utvald av P.C. Cast och Kristin Cast. 
Andra och tredje boken i House of Night, kommer nog att läsa ut de här ganska fort så att jag kan avsluta serien någongång. 


Och sedan några noveller som man kan ladda ner:
The Spring Before I Met You (The Lynbrun Legacy #0.25) av Sarah Rees Brennan
The Summer Before I Met You (The Lynbrun Legacy #0.5) av Sarah Rees Brennan

Funderar på om jag ska ersätta Stacking the Shelves med något annat fast liknande. Ett sätt att berätta om mer än bara alla nya böcker per vecka. Får fundera vidare på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar