söndag 20 januari 2013

Stacking the Shelves [17]


Börjat hos Tynga's Reviews så handlar Stacking the Shelves allt om att dela med sig av de böcker man har fått, lånat från biblioteket eller någon vän, köpt i en butik eller online, recensionsexemplar eller kanske visa upp någon e-bok som man råkat ut för under veckan som gått!

Trots min stora BookHaul förra veckan, så finns det fortfarande så många bra böcker att läsa därute. Och även om jag inte fick några beställningar den här veckan så fick jag lite annat och gick till bibblan (som vanligt).  Kan ju iallafall säga att jag spendera hela 1 krona under hela veckan när det kommer till böcker!

 

För några veckor sedan var jag med i en tävling på Boktipset och priset var ett exempel av Beautiful Creatures av Kami Garcia & Margaret Stohl. Recensionsdatumet är den 6 februari så det dröjer ett tag innan jag läser den här tegelstenen (den är över 500 sidor!)
Varma Kroppar av Issac Marion har jag egentligen redan läst (recension) men jag har velat ha den hemma och funderade på att vänta på pocketversionen. Men med min stora tur den här veckan hittade jag den ganska billigt. Jag betalade 1 kr för den!! Wooho! 
Recensionsexemplar från B Wahlströms, Blodsmagi av Tessa Gratton. Har ganska låga förhoppningar på den här, efter att ha läst så många recensioner som tyckte att den var bra men inte fantastiskt. 



Will Grayson, Will Grayson av John Green & David Levithan. Den här boken har fått väldigt bra betyg på Goodreads och jag har varit ganska frästad att läsa den länge, så den fick följa med hem från bibblan tillsammans med alla andra!
Lola and the Boy Next Door av Stephanie Perkins är också en bok som har fått fantastiska recensioner. Och eftersom den var inne lånade jag den också!
The Pledge av Kimberly Derting, återigen en bok som jag har hört mycket om men inte riktigt vet vad jag ska tycka om.


The Shifter av Janice Hardy, jag tänkte köpa den här till min 2013-beställning men med tanke på omslaget (som inte är så snyggt) och att fanns på bibblan gjorde att jag lånade den istället. Dock verkar handlingen bra!
The Other Life av Susanne Winnacker, en vecka utan en dystopi finns inte nuförtiden. 
Wings av Aprilynne Pike är en annorlunda paranormal romance med älvor. Jag har haft ögonen på den här ända sedan jag såg Anna från Boktyckes recension. Fastnade för handlingen och det fina omslaget!

Totalt 10 böcker varav jag bara har läst en... jaja, jag läser ju ut dem ganska fort när dem är riktigt bra och jag hoppas de flesta av dessa böcker är bra!

Har ni fått tag på några nya böcker under veckan? 

4 kommentarer:

  1. Varma kroppar för en krona, det säger man inte nej till

    SvaraRadera
  2. Jag gillade verkligen Blodsmagi, den var lite läskig :)
    Jag lånade the Pledge nu i veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas på att jag kommer att gilla dem! :) Vad kul att man läser böcker samtidigt ibland, värsta slumpen liksom. xD

      Radera