torsdag 31 januari 2013

Nya Omslag [2] Curtsies & Conspiracies

Precis när jag gör mig redo att vänta på lusten för bloggandet ska komma tillbaka så händer detta! Det känns nästan som om inläggen skriver sig själva den här veckan, jag behöver inte ens anstränga mig för att göra dem. Tack till moderna sociala medier säger jag bara!

Återigen har ett nytt omslag gjorts offentligt, och det lilla roliga är ju att jag precis har fått första boken i serien idag - samtidigt som andra bokens omslag avslöjas. Ödet kanske? 

Curtsies & Conspiracies (Finishing School #2) av Gail Carriger
Kommer ut under November i år.


Älskar detta omslag! Gillar det faktiskt mycket mer än första bokens omslag (kolla längre ner i inlägget) för det ser lite konstigt ut enligt mig. Tjejens huvud matchar inte riktigt kroppen, liksom om man kollar på proportionerna så är huvudet nästan lika långt som överkroppen. Och hur ofta är det det i verkligheten?

Om det är så att jag kommer att gilla Etiquette & Espionage kommer jag nog att skaffa den här senare i år. Jag gillar verkligen att Carrigers böcker kommer ut så snabbt, älskar när man slipper vänta i år på nästa bok i en serie. 

Första boken


6 kommentarer:

  1. Vilket snyggt omslag! Älskar stilen Carrigers omslag är i :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. verkligen! och att alla dessutom är olika men ändå lika, så att man kan se att de tillhör samma serie tycker jag är jättebra! :D

      Radera
  2. Fy fan... Gillade verkligen inte de där omslagen! Har en fobi för sjukt smala personer (som då lever under bra omständigheter) och en varningsklocka börja ringa när jag ser de här midjorna.... De är inte fööör smala, men vad är det för intryck man får av sådana omslag? :S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det handlar mer om att omslaget speglar tidepisoden som handlingen utspelar sig i. Visst ser de smala ut, men jag tror mer på att de försöker matcha modet än att ge ett ohälsosamt intryck. :/

      Radera
  3. Är det bara jag eller påminner modellen mycket om Keira Knightley? :) Jag gillar omslagen, dom var coola!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tänkt likadant, fast jag undrar om det verkligen är hon eller någon som liknar henne? :P

      Radera