torsdag 13 december 2012

Twice Bitten - Chloe Neill

Twice Bitten (Chicagoland Vampires #3) av Chloe Neill
Goodreads

Genre: paranormal romance, urban fantasy, YA
Sidantal: 355
År: 2010

Handling

Shapeshifters from across the country are convening in the Windy City, and as a gesture of peace, Master Vampire Ethan Sullivan has offered their leader a very special bodyguard: Merit, Chicago's newest vampire. Merit is supposed to protect the Alpha, Gabriel Keene-and to spy for the vamps while she's at it. Oh, and luckily Ethan's offering some steamy, one-on-one combat training sessions to help her prepare for the mission.

Unfortunately, someone is gunning for Gabriel, and Merit soon finds herself in the line of fire. She'll need all the help she can get to track down the would-be assassin, but everywhere she turns, there are rising tensions between supernaturals-not least between her and a certain green-eyed, centuries-old master vampire.


Bedömning & Tankar

Tredje boken gillt, om jag inte älskade den här serien tidigare så gör jag det nu!

Något som var väldigt annorlunda med den här boken är att själva handlingen riktar in sig på skepnadsskiftarna som anländer till Chicago. Det var väldigt intressant att få veta mer om dem, för deras liv är fortfarande ett så stort mysterium som bara längtar efter att bli utforskat. 

Det måste finnas någon gräns på hur långt man kan dra ut en romans i en serie, men på något sätt så gäller inte den när det kommer till Chicagoland Vampires. Jag skulle kunna läsa hur många böcker som helst med Merit och Ethan och inte ens tröttna på det! Anledningen är att de hela tiden utvecklas, och att dessutom läsa hur de hela tiden dansar runt varandra är väldigt underhållande. 

Utan att ge ut för mycket så ger Neill något som liknar spoilers under sitt eget berättande. Jag kände hur jag bara ville hyperventilera! Kan man ens göra så?! Eftersom det just nu är 10 böcker planerade så antar jag att det kanske kommer att hända om kanske fem böcker, om det händer överhuvudtaget. Men det är en sak som jag älskar med böckerna. Det finns så många osagda saker att man bara måste läsa de resterande böcker för att få reda på vad som kommer att hända.


 Jag kan inte vänta på att få tag på alla böcker och sedan läsa dem på löpande band, men tyvärr har jag bara de fyra första. Så jag får nöja mig med det. För tillfället. :)

Favoritkaraktär: Gabriel

Bästa del/scen: pokerspelet 
Citat: “Catcher snorted. “If we’re not playing naked Twister, we’re wasting our waking hours.”
“Yep,” Mallory said as she tugged him down the sidewalk, “that’s the love of my life. He’s a romantic at heart.” 





Den kompletta serien hittils:

1. Some Girls Bite
2. Friday Night Bites
3. Twice Bitten
4. Hard Bitten
5. Drink Deep
6. Biting Cold

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar