måndag 31 december 2012

Gott nytt år!

Nyår är tiden för att börja om på nytt och avsluta påbörjade saker. Det är en tid för att tänka framåt och lämna bakom sig alla problem man längre inte vill bekymra sig om.
Och med det nya året fortsätter jag med mitt andra halvår som bokbloggare. Hittills har det varit helt fantastiskt! Kan inte tacka alla tillräckligt mycket för varje besök och kommentar som dyker upp!

Nyårslöften..

...om läsning
  • Jag ska läsa mer böcker av svenska författare. I normala fall läser jag mest bara engelska böcker eller svenska översättningar, men jag vill ge vårt lands författare en chans också!
  • Utöver att jag ska läsa mer av svenska författare, ska jag även läsa mer Contemporary (alltså böcker som inte har några fantasy/science fiction inslag). 
  • Inte köpa några fler böcker (om absolut inte nödvändigaste!) innan jag har läst ut HELA min bokhylla! Vilket kommer ta ett tag, med tanke på min beställning som är på väg. -.-
  • Publicera en lista på alla olästa böcker (jag ser detta som en del av löftet över). 
  • Jag ska läsa om mina favoritserier i år. 

...om bloggen
  • Bli bättre på att skriva recensioner, reflektera mera och vara mer noggrann med att publicera dem.
  • Försöka kommentera andras bloggar mera, och kanske på samma gång hitta några bokvänner!

...om livet
  • Försöka hitta en bra balans mellan skolan, familj & vänner och intressen. 
  • Engagera mig mera i olika evenemang. T ex bokmässan, olika författarsigneringar etc. 
  • Försöka skriva klart mitt manus innan året är slut. 
Ja, det var mina nyårslöften det! Har ni några egna löften alla hålla? 

Och till sist så vill jag bara önska alla ett 

Gott Nytt År!!

15 kommentarer:

  1. Lycka till med alla dina nyårslöften! Och Gott nytt år :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Önskar dig detsamma!

      Radera
  2. Lycka till och Gott nytt år! <3

    SvaraRadera
  3. Det låter som bra nyårslöften! Lycka till och gott nytt år :)

    SvaraRadera
  4. Gott nytt år!!! Och lycka till med löftena! <3 :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott nytt år till dig cokså, och tack! C:

      Radera
  5. Gott nytt år i efterskott och lycka till med att hålla löftena ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott nytt år till dig coskå! Och tack detsamma! :D

      Radera