söndag 21 oktober 2012

Stacking the Shelves [4]

Börjat hos Tyngasreviews så handlar Stacking the Shelves allt om att dela med sig av de böcker som man har fått, lånat från biblioteket eller någon vän, köpt i en butik eller online, recensionsexemplar eller kanske visa upp någon e-bok som man råkat ut för under veckan som gått!


Trollkarlens Första Regel (Sannigens Svärd #2) av Terry Goodkind läste jag första gången för sommaren 2011, jag läste ut hela serien först nu i våras. Men nu ska jag tänkte jag läsa om den, bara i en mycket långsammare takt än första gången. 
Har en typ av låna-gamla-favoriter-vecka just nu, så Amuletten från Samarkand av Jonathan Stroud fick också följa med hem.
My Soul to Save (Soul Scremaers #2) av Rachel Vincent är fortsättningen på My Soul to Take som jag läste ut för någon dag sedan. Jättebra serie, så jag ska fortsätta med denna nu. 



För någon månad sedan läste jag ut en bok med temat fairytale retelling, blev dock väldigt besviken på den. Men nu ska jag försöka mig på denna, Cinder av Marissa Meyer. Får hoppas den är bra.
Äntligen!! Har längtat så mycket efter Nightshade (Nightshade #1) av Andrea Creamer och nu har jag den äntligen!! "Gör en glad dans"
Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren var en bok jag försökte läsa när den kom ut, men jag kom aldrig in i handlingen och sedan tyckte jag att den blev väldigt utdragen. Men efter alla hyllningar på många bokbloggares sidor ska jag försöka igen.



Strange Angels av Lili St. Crow reserverade jag på biblioteket för ganska länge sedan, hade alldeles glömt bort att jag ens hade gjort det. Men nu så har jag den!
Die for Me av Amy Plum, ännu en bok jag har haft ögonen på ett tag.
Befriad (Intertwined #2) av Gena Showalter, är den efterlängtade fortsättningen på Insnärjd som kom ut tidigare i år. Ni kan läsa min recension här



Soulless, Changeless och Blameless (Parsol Protectorate #1, #2, #3) av Gail Carriger. Nu har jag hela serien hemma!


Blev även några e-böcker denna vecka igen, bland dem Sora´s Quest. Jag bara älskar gratis böcker!

Recensioner som ska komma upp nästa vecka:
Fated av Alyson Noël
Free Four av Veronica Roth
Den Röda Handsken av Holly Black

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar