onsdag 31 oktober 2012

Månadsrapport Oktober -12

Ojoj, jag har verkligen utökat antalet böcker per månad. Tidigare gick jag aldrig över antalet 12 st, men nu är jag uppe i 17 stycken?! Wow, verkligen stolt över mig själv just nu! ;-)

Lästa böcker: 17 st
Antal sidor: 5829
































Bästa bok
The Mark of Athena av Rick Riordan
Det var många böcker som tävlade om denna plats, men efter mycket om och men så blev The Mark of Athena av Rick Riordan månaden bästa bok. Älskade handlingen och spänningen som Riordan skapar samtidigt som han ger utrymme för karaktärer att utvecklas mera.

Favorit
Succubus Blues av Richelle Mead
Meads vuxenserie är lika välskriven och rolig som hennes ungdomserie, Vampire Academy. Kommer se fram emot att läsa resten av böckerna!

Besvikelse
Fated av Alyson Noël
Detta var en bok som jag inte ens stod ut att läsa klart, vilket inte händer speciellt ofta för mig. Men även om boken var väldigt spännande kunde jag inte fortsätta på grund av hur den berättades - jag upplevde det som om det inte fanns någon känsla av verklighet överhuvudtaget, och med det menar jag huvudpersonens berättarröst.

Månadens Kategori: Bästa novell eller kortare berättelse
Free Four av Veronica Roth
Visserligen läste jag bara en novell denna månad, men jag bara älskade att läsa från Fours PoV. Den är så annorlunda att läsa från någon annan än Tris, men på ett bra sätt. 

Är väldigt nöjd med Oktober, ska man satsa på ännu fler till November eller fortsätta på samma nivå? Får se hur det blir! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar